Rapport: Stor vækst på streamingmarkedet i 2016
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6097363.ece/ALTERNATES/schema-16_9/TV2%2520Play.jpg)
Når 2016 er omme, vil antallet af danskere, der har et abonnement på en streamingtjeneste, være steget med 48 pct. Det viser de seneste nøgletal i Dansk E-handels rapport for 2016 fra DIBS, skriver Berlingske.
En af de danske streamingtjenester, der oplever stor vækst, er TV 2 Play. I dag har TV 2 Play 30 pct. flere abonnenter i forhold til samme periode sidste år, så tjenesten nu har rundet 250.000 betalende abonnenter. Forklaringen på successen er ifølge TV 2 Plays kommercielle chef, Klaus Andersen, en målrettet indsats med at tilpasse indholdet til den enkelte abonnenent.
"Via omnichannel-personaliseringer gør vi TV 2 til en bedre, mere ligetil og relevant seeroplevelse, der gør, at du får lyst til at se endnu mere indhold fra TV 2's seks kanaler. Da jeg startede for fire år siden, samlede vi ca. 100.000 datapunkter (demografi, klik, produktdata mv, red.) - i dag samler vi over en halv milliard op om året. Ambitionen gennem personalisering er ikke at udgive seks kanaler, men 5,5 mio. kanaler, der bliver skræddersyet til hver dansker ud fra deres individuelle dataprofil og indholdspræferencer," siger Klaus Andersen til Berlingske.
Kun Netflix er større end TV 2 Play i Danmark.