Schibsted-aviser passerer 100.000 digitale abonnenter

Fire norske Schibsted-aviser indledte året med 53.000 rene digitale abonnenter, men har nu passeret sekscifret målsætning.

Schibsteds fire norske abonnementsaviser, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen, har i denne uge rundet 100.000 rene digitale abonnenter tilsammen. Det skriver Kampanje.

"Det har været et af vores virkelig store mål for 2016. De fleste troede, at det var umuligt for at nå 100.000 digitale abonnenter, før året var omme. Nu klarede vi det allerede i starten af oktober, og det er slet og ret fantastisk sjovt," siger kommerciel direktør i Schibsted Norge Abonnementsmedia, Tor Jacobsen, til Kampanje.

Han fortæller, at de fire norske aviser indledte året med 53.000 rene digitale abonnenter. De mange nye digitale abonnenter bidrager desuden til vækst i antallet af betalende abonnenter for første gang i mange år, siger han.

Hver digital abonnent, som betaler 199 norske kr. om måneden for et abonnement, giver de fire Schibsted-aviser en nettoindtægt på 150-160 norske kr. om måneden. Det svarer til 192 mio. norske kr. om året, fortæller Tor Jacobsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også