Schibsted shopper igen i rubrikmarkedet
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article7719900.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Schibsted.jpg)
Den norske mediekoncern Schibsted er langt fra færdige med at købe ind på rubrikmarkedet. Schibsted meddeler nemlig, at koncernen køber franske MB Diffusion, som er Frankrigs ledende rubrikmarked for landbrugs- og anlægsmaskiner. Det skriver Kampanje.
MB Diffusion havde ifølge Schibsted indtægter på i alt 10,8 mio. euro, svarende til 80,5 mio. kr., i 2015.
"Selskabet har stærke synergier med Schibsted-ejede Leboncin.fr i Frankrig og har en international tilstedeværelse med udsigter til yderligere vækst," skriver Schibsted i en pressemeddelelse ifølge Kampanje.
Den norske mediekoncern er i disse dage i London og New York for at afholde investordage. Fra London fortæller mediekoncernen, at den fastholder sit mål om en årlig omsætningsvækst på 15-20 pct. for sine rubrikvirksomheder i de kommende år, og at den løbende vurderer mulighederne for yderligere opkøb og samarbejder i rubrikmarkedet.
Relaterede artikler
Medie: Langsyn har gjort Schibsted til digital pioner
For abonnenter
Medie: Schibsted vinder kamp om svensk boligsite
For abonnenter