MediaWatch

Bonnier lancerer digitalt madunivers

Bonnier Publications har samlet og digitaliseret madopskrifter i et nyt onlineunivers på tværs af mediekoncernens titler.

Grillopskrifter, hverdagsmad eller forslag til børnenes madpakker. Bonnier Publications kommer rundt om det meste mad i sin nye digitale satsning Måltid, der er et online univers.

Det er en samling af opskrifter fra Bonnier og Benjamin Medias mange titler som bl.a. Bo Bedre, I Form og Woman. Det skriver mediekoncernen i en pressemeddelelse.

Bonnier Publications lancerede i begyndelsen af august hjemmesiden maaltid.nu i både Danmark og Norge. Det nye madunivers er en del af en strategisk digital satsning i Bonnier-koncernen.

"Det er nye tider hos den skandinaviske mediekoncern Bonnier Publications, som har digitalisering af deres indholdsnicher, som højprioritet i en ny koncern-strategi," lyder det i pressemeddelelsen.

Hver uge vil der blive tilføjet nye opskrifter, videoer og madfortællinger på hjemmesiden. Her kan brugerne gratis søge på alt fra snacks og forretter til desserter og tilbehør. Derudover kan man søge på enkelte ingredienser, sværhedsgrad og tidsforbrug.

Redaktionen bag maaltid.nu er en del af Benjamin Media, mens det digitale udviklingshold sidder hos Bonnier på Strandboulevarden i København.

Forsiden lige nu

HuffPost klipper navlestreng til borgerjournalistik

Onlinemedie gør op med en af grundstenene i konceptet og vil ikke længere bringe indhold fra bloggere og bidragsydere, der hidtil har leveret gratis indhold. Det sker for at forbedre den journalistiske kvalitet og undgå at sprede misvisende information, siger chefredaktør.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere