Mediedronning skifter til det sunde liv

Stifteren af Huffington Post siger farvel til sit medieimperium og starter nyt sundhedssite.

Arianna Huffington har revolutioneret mediebranchen, siden hun for godt 11 år siden lancerede internetmediet Huffington Post. For få dage siden annoncerede hun, at hun trækker sig som chefredaktør for sitet, der siden er blevet et af verdens mest besøgte onlinemedier. Det skriver Politiken.

I stedet vil hun kaste sig over sit nye sundhedssite Thrive Global, der fokuserer på wellness og et sundt liv, og som er opkaldt efter bogen "Thrive", som den 66-årige Arianna Huffington udgav i 2014.

Huffington Post har over 80 mio. månedlige besøgende ifølge egne oplysninger, vundet en Pulitzerpris og har ni globale udgivere. Sitet blev især kendt for sit brug af holdningsbaserede blogs og nyheder taget fra andre medier, hvilket siden blev en inspiration - og trussel - for etablerede medier, skriver Politiken.

I 2011 blev sitet købt for ca. 2 mia. kr. af medievirksomheden AOL. Arianna Huffington forventer at forlade sin stilling i udgangen af august. Hvem, der skal overtage rollen som chefredaktør for et af USA's mest indflydelsesrige digitale medier, melder artiklen ikke noget om.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også