MediaWatch

Splay efter kritik: Reglerne har været for uskarpe

Forbrugerombudsmanden retter kritik mod Youtube-netværket Splay, der efterlyser klarere regler for, hvordan videobloggere må reklamere i deres videoer.

Youtube-netværket Splay får kritik af Forbrugerombudsmanden for ikke at have markeret tydeligt nok i en række Youtube-videoer lavet af en ung videoblogger, at der var tale om markedsføring for en rejsearrangør.

Den 17-årige videoblogger, der er tilknyttet Splay, nævner kort i videoerne, at de er lavet i samarbejde med EF Sprogrejser, men derudover fremgår det ikke af indslagene. Og det er altså ikke tydeligt nok, mener Forbrugerombudsmanden.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs