Mediehuse er splittede over digitalt samarbejde

I Tyskland er de største mediehuse gået sammen om at pulje brugerdata i kampen mod, at stadig flere annoncekroner går til udlandet. Mediechefer er splittede, om det også er nødvendigt i Danmark.
Foto: Cecile Smetana/Polfoto/Arkiv
Foto: Cecile Smetana/Polfoto/Arkiv

Hvis medier skal undgå, at Google og Facebook helt overtager annoncebudgetterne, så er udgiverne nødt til at gå sammen og lave en fælles pulje af brugerdata fra trafikken på deres websites. På den måde kan deres samlede datapulje bedre konkurrere med de omfattende datapakker, de internationale mediekæmper formår at indsamle og bruge til at vinde stadig større andele af annoncemarkedet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også