Mediehuse er splittede over digitalt samarbejde
Hvis medier skal undgå, at Google og Facebook helt overtager annoncebudgetterne, så er udgiverne nødt til at gå sammen og lave en fælles pulje af brugerdata fra trafikken på deres websites. På den måde kan deres samlede datapulje bedre konkurrere med de omfattende datapakker, de internationale mediekæmper formår at indsamle og bruge til at vinde stadig større andele af annoncemarkedet.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler:
Sådan vil tyske udgivere bekæmpe Google og Facebook
For abonnenter
Her er verdens største medievirksomheder
For abonnenter
Digital innovation: Robot-journalister i Hamborg
For abonnenter