MediaWatch

Mediehuse er splittede over digitalt samarbejde

I Tyskland er de største mediehuse gået sammen om at pulje brugerdata i kampen mod, at stadig flere annoncekroner går til udlandet. Mediechefer er splittede, om det også er nødvendigt i Danmark.

Foto: Cecile Smetana/Polfoto/Arkiv

Hvis medier skal undgå, at Google og Facebook helt overtager annoncebudgetterne, så er udgiverne nødt til at gå sammen og lave en fælles pulje af brugerdata fra trafikken på deres websites. På den måde kan deres samlede datapulje bedre konkurrere med de omfattende datapakker, de internationale mediekæmper formår at indsamle og bruge til at vinde stadig større andele af annoncemarkedet.

Nogenlunde sådan lød meldingen fra en stribe af Tysklands største udgivere, der i begyndelsen af juni gik sammen om at skabe én stor fællespulje af brugerdata fra godt 1.000 websites, som de hver især kan bruge til at booste deres annoncekampagner.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Her er partiernes erhvervspolitik

Manglende arbejdskraft og selskabsskattelettelser vil stå højt på den erhvervspolitiske dagsorden under det kommende folketingsvalg, mener politisk redaktør. Trods udfordringer får erhvervslivet dog næppe megen opmærksomhed under valgkampen. Få overblikket over partiernes erhvervspolitiske ønsker her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs