MediaWatch

Svenske medier mister læsere på Facebook

I løbet af årets første fem måneder har svenske medier tabt en stor del af sine læsere på Facebook. En ændring af det social medies algoritme får skylden for nedgangen.

Foto: PR/Facebook

De største amerikanske nyhedsmedier har mistet tusindvis af læsere fra Facebook i løbet af årets første fem måneder. I perioden fra januar til maj faldt mediernes læsertal med 42 pct. ifølge Financial Times.

Nyhedsartikler, der blev publiceret på Facebook, havde i gennemsnit 117.000 læsere i januar, mens tallet var faldt til 68.000 i maj. 

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs