Svenske medier mister læsere på Facebook

I løbet af årets første fem måneder har svenske medier tabt en stor del af sine læsere på Facebook. En ændring af det social medies algoritme får skylden for nedgangen.
Foto: PR/Facebook
Foto: PR/Facebook

De største amerikanske nyhedsmedier har mistet tusindvis af læsere fra Facebook i løbet af årets første fem måneder. I perioden fra januar til maj faldt mediernes læsertal med 42 pct. ifølge Financial Times.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også