MediaWatch

Svenske medier mister læsere på Facebook

I løbet af årets første fem måneder har svenske medier tabt en stor del af sine læsere på Facebook. En ændring af det social medies algoritme får skylden for nedgangen.

Foto: PR/Facebook

De største amerikanske nyhedsmedier har mistet tusindvis af læsere fra Facebook i løbet af årets første fem måneder. I perioden fra januar til maj faldt mediernes læsertal med 42 pct. ifølge Financial Times.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jyllands-Posten skærer millioner af printsider væk, nye tal gør status over tv- og streaming-forbruget, og forskere giver tips til kunstig intelligens i medievirksomheder. Vi gennemgår de saftigste historier på MediaWatch i uge 49 lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs