MediaWatch

Svensk bureau med digitalt fortegn rykker til Danmark

Med tidligere salgschef i Berlingske Media i spidsen har digitalt salgshus og -netværk med speciale i automatiseret salg udvidet til Danmark.

Foto: Screendump

Det svenske salgsbureau Leeads har taget hul på ambitionerne om en skandinavisk ekspansion og åbnet kontor i København. Det meddeler selskabet i en pressemeddelelse.

"Vi ser store muligheder i det danske marked lige nu,” siger adm. direktør for Leeads, Oskar Sardi, i meddelelsen.

Leeads er specialiseret i automatiseret annoncesalg og blev etableret i 2011 i Sverige.

Som dansk landechef har bureauet hyret Torsten Bruun, der tidligere bl.a. har været digital salgschef i Berlingske Media og før da nordisk direktør for Gemius. Han kommer senest fra en stilling som forretningsudviklingschef i Bonnier Publications.

"Hos Leeads har vi to målsætninger for det danske marked. Vi vil samle de små og mellemstore medier og nå ud til over 1 mio. daglige brugere. Det vil give annoncørerne et seriøst alternativ til de store mediehuse. Samtidig vil vi have meget stort fokus på at tilbyde attraktive segmenter skabt på baggrund af mediernes data," siger Torsten Bruun i meddelelsen.

Gratismedier om bord

Flere danske medier har allerede indgået aftale med Leeads Danmark, skriver selskabet. Det gælder bl.a. Dagens.dk, Lokalavisen.dk, blognetværket Bloggers Delight og Jysk Fynske Medier. Ifølge selskabet når den danske del af netværket aktuelt ud til ca. 600.000 brugere dagligt og over 2 mio. på månedsbasis.

Leeads repræsenterer over 200 medier i Sverige, hvor selskabet beskæftiger 30 ansatte. Missionen bag er at skabe markedets førende premium annoncesalgshus med udganspunkt i det automatiserede annoncesalg, skriver huset.

Selskabet blev sidste år kåret som Gazelle-virksomhed af det svenske erhvervsmedie Dagens Industri.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs