MediaWatch

Svensk bureau med digitalt fortegn rykker til Danmark

Med tidligere salgschef i Berlingske Media i spidsen har digitalt salgshus og -netværk med speciale i automatiseret salg udvidet til Danmark.

Foto: Screendump

Det svenske salgsbureau Leeads har taget hul på ambitionerne om en skandinavisk ekspansion og åbnet kontor i København. Det meddeler selskabet i en pressemeddelelse.

"Vi ser store muligheder i det danske marked lige nu,” siger adm. direktør for Leeads, Oskar Sardi, i meddelelsen.

Leeads er specialiseret i automatiseret annoncesalg og blev etableret i 2011 i Sverige.

Som dansk landechef har bureauet hyret Torsten Bruun, der tidligere bl.a. har været digital salgschef i Berlingske Media og før da nordisk direktør for Gemius. Han kommer senest fra en stilling som forretningsudviklingschef i Bonnier Publications.

"Hos Leeads har vi to målsætninger for det danske marked. Vi vil samle de små og mellemstore medier og nå ud til over 1 mio. daglige brugere. Det vil give annoncørerne et seriøst alternativ til de store mediehuse. Samtidig vil vi have meget stort fokus på at tilbyde attraktive segmenter skabt på baggrund af mediernes data," siger Torsten Bruun i meddelelsen.

Gratismedier om bord

Flere danske medier har allerede indgået aftale med Leeads Danmark, skriver selskabet. Det gælder bl.a. Dagens.dk, Lokalavisen.dk, blognetværket Bloggers Delight og Jysk Fynske Medier. Ifølge selskabet når den danske del af netværket aktuelt ud til ca. 600.000 brugere dagligt og over 2 mio. på månedsbasis.

Leeads repræsenterer over 200 medier i Sverige, hvor selskabet beskæftiger 30 ansatte. Missionen bag er at skabe markedets førende premium annoncesalgshus med udganspunkt i det automatiserede annoncesalg, skriver huset.

Selskabet blev sidste år kåret som Gazelle-virksomhed af det svenske erhvervsmedie Dagens Industri.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs