MediaWatch

Egmont tager nyt skridt ind i e-handel

Egmont Publishing vil omsætte for 1 mia. kr. på e-handel og foretager endnu en investering på det felt.

Foto: PR/Egmont

Egmont Publishing har kastet penge i Nicehair.dk, oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Nicehair.dk blev stiftet i 2009 og sælger skønhedsprodukter online. Parterne oplyser ikke noget om økonomien i Egmont Publishings investering i e-handels-virksomheden.

"Investeringen passer rigtig godt til vores e-commerce strategi, hvor vi især ser efter virksomheder med succes inden for deres niche. Nicehair er en stærk virksomhed, som skal have markedets bedste og bredeste udvalg af skønhedsprodukter," siger Peter Schrøder, director M&A i Egmont Publishing, i meddelelsen.

Niecehairs stifter og adm. direktør, Tonny Nielsen Bruun, ser frem til at få Egmont Publishing økonomiske muskler ind i sin forretning.

"Egmont er en stærk partner, som kan være med til at indfri vores ambitioner. Vi kan nu udvide vores sortiment signifikant og sætte fart i vores ambitiøse vækstplan. Vi bliver en del af et større netværk, hvor skønhed har en stærk position – det ser vi meget frem til," udtaler Tonny Nielsen Bruun.

Opkøbet er et led i Egmont Publishings mål om at nå en omsætning på 1 mia. kr. inden for e-handel allerede i 2016. Blandt andre virksomheder i den kategori er Med24, der sælger sundhedsprodukter, og Jollyroom, der blandt andet sælger børnetøj og -udstyr.

Mere fra MediaWatch

Egmont: Medieaftalen fastholder uens medievilkår

Den nye medieaftale har en række gode elementer bl.a. med regulering af techgiganter. Men det er ærgerligt, at medieforliget ikke indeholder ligestilling af digitale medier, lyder det fra Nordisk Film.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs