MediaWatch

Analyse: Facebook og Google blandt mest værdifulde brands

Googles og Facebooks brand er milliarder af kroner værd, vurderer global markedsundersøgelse. Facebook tager gedigent hop opad.

Foto: Jacques Brinon/AP/Polfoto

Google er verdens mest værdifulde brand, mens Facebook indtager femtepladsen. Det viser en årlig undersøgelse fra analyseselskaberne WPP og Millward Brown.

Undersøgelsen er baseret på interviews med over tre millioner mennesker overalt i verden og forsøger at estimere selskabernes brandværdi, altså værdien af selskabers navne og varemærker. Her indtager Google førstepladsen med en brandværdi på 229 mia. dollar (1500 mia. kr.).

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs