Tidligere BT- og TV 2-chef barsler med nyt fodboldmedie

Peter Brüchmann er blandt folkene bag nyt medie, der vil "være fodboldens svar på Weekendavisen eller Huffington Post".

Et nye digitalt fodboldmedie er på vej. Bagmanden bag projektet er Peter Brüchmann, der er tidligere sportschef såvel som chefredaktør på BT og digital chef på TV 2, skriver Journalisten.

Med i projektet er også tidligere sportschef på BT Jacob Staehelin, tidligere BT-journalist Søren Sorgenfri og Christian Wolny, der har været journalist på TV 2 og pressechef i FC Nordsjælland og FC København.

"Det vil være fodboldens svar på Weekendavisen eller Huffington Post. Det kan være alt fra skribenter, der vil lave den store analyse af Spaniens landshold op mod EM, til den nationale betydning af fodbold i Afrika, og de løsrivelsesprocesser, der i Sydsudan er knyttet sammen med deres landshold," siger Peter Brüchmann til Journalisten.

Han fortæller til Journalisten, at mediet måske kommer til at gå i luften før EM-slutrunden, der begynder i juni.

Skribenterne på det nye fodboldmedie er i første omgang ulønnede. Mediet bliver uden abonnement og bannerannoncer, og indtægterne skal komme fra sponsoreret indhold. Peter Brüchmann har desuden søgt støtte fra innovationspuljen, der er en del af mediestøtten.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også