MediaWatch

Google går i kødet på tv-reklamer

Fire ud af fem gange giver reklamer på Youtube bedre resultater end traditionelle tv-reklamer påstår en kommende rapport fra Google. Tv-branchen er kritisk.

Reklamer på Youtube er bedre til at drive salg i 80 pct. af tilfældene sammenlignet med reklamer på traditionelt flow-tv. Sådan lyder konklusionen og påstanden i en kommende rapport, som Google står bag. Det skriver The Guardian.

Virksomheder bør derfor ikke overraskende lægge langt flere af deres annoncekroner hos Youtube, lyder budskabet. Faktisk burde annoncørerne seksdoble deres reklameforbrug på Youtube, hævder rapporten, der ifølge The Guardian bliver præsenteret i næste uge.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs