MediaWatch

Google går i kødet på tv-reklamer

Fire ud af fem gange giver reklamer på Youtube bedre resultater end traditionelle tv-reklamer påstår en kommende rapport fra Google. Tv-branchen er kritisk.

Reklamer på Youtube er bedre til at drive salg i 80 pct. af tilfældene sammenlignet med reklamer på traditionelt flow-tv. Sådan lyder konklusionen og påstanden i en kommende rapport, som Google står bag. Det skriver The Guardian.

Virksomheder bør derfor ikke overraskende lægge langt flere af deres annoncekroner hos Youtube, lyder budskabet. Faktisk burde annoncørerne seksdoble deres reklameforbrug på Youtube, hævder rapporten, der ifølge The Guardian bliver præsenteret i næste uge.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Femina henter ny redaktør fra Berlingske

Digital nyhedsredaktør på Berlingske rykker til Femina, hvor hun bliver ny forsideredaktør og jourhavende som del af en journalistisk oprustning på aktualitetsstoffet på det Aller-ejede kvindebrand.

Kulturminister om regulering af sociale medier: Vi har sovet i timen

Regeringen er på vej med et lovforslag om regulering af ulovligt indhold på sociale medier. Det er led i en ambition om i højere grad at kunne stille techselsaber til ansvar for spredningen af indhold på deres platforme. Men der mangler et opgør med indhold, der er skadeligt uden at være ulovligt, lyder det fra kulturministeren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs