MediaWatch

Netflix's forventninger skuffer trods flot kvartal

Netflix-aktierne tager et dyk, efter at selskabets kvartalsregnskab afslører skuffende forventninger.

Den amerikanske streamingtjeneste Netflix har mandag fremlagt sit regnskab for årets første kvartal. Og selv om regnskabstallene er flottere end ventet, giver selskabets forventninger til de kommende måneder aktierne en lussing.

Netflix kunne i første kvartal af 2016 se sit overskud vokse en smule. Det lyder på 28 mio. dollar, mens indtægterne fra streaming-abonnenter steg til 1,8 mia. dollar fra 1,4 mia. i samme periode sidste år.

"Vi har fået en god start på 2016," siger Netflix' adm. direktør, Reed Hastings, i en skriftlig udtalelse ifølge nyhedsbureauet AFP.

"I takt med at vi har foretaget store forbedringer i service og indhold, kan forbrugerne i højere grad se værdien, og vores tal for abonnenter vokser," siger han videre.

Færre kunder skuffer

Skuffende forventninger til antallet af nye kunder på streamingtjenesten de kommende måneder har dog fået Netflix-aktien til at rasle ned i værdi mandag ifølge Reuters.

Selskabet spår selv en langsommere stigning i antallet af personer, der opretter et medlemskab til at kunne se Netflix' populære serier som "House of Cards" og "Orange Is the New Black".

Netflix forventer at få yderligere 500.000 amerikanske abonnenter i folden i løbet af årets andet kvartal. Analytikerne på Wall Street havde forventet en stigning på 586.000 seere.

Samtidig afslører virksomheden fra Californien, at den venter at få to millioner nye kunder fra markeder uden for USA i løbet af månederne frem til udgangen af juni. På dette punkt havde analytikerne regnet med 3,5 mio. nye brugere, skriver Reuters.

Forventningerne fik i første omgang aktierne til at dykke ti procent i den såkaldte efterhandel på børsen. Det rettede sig dog siden en smule op.

/ritzau/

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs