MediaWatch

TV 2 på Miptv: Vi er oppe i mod Netflix-dominansen

Rettighedshavere vil i stigende grad have tv-stationerne til at indkøbe tidligere i produktionsprocessen. Men det gør grundlaget mere spinkelt, mener TV 2’s internationale chef for indkøb.

Anette Rømer, chef for acquisitions & formats, TV 2 | Foto: PR/TV 2

CANNES - I starten af året blev TV 2 bedt om at tage stilling til, om den ville købe en kommende dramaserie af JK Rowling, før TV 2 endnu havde fået mulighed for at se et manuskript. Og selvom eksemplet er mere undtagelsen end reglen, er det en tendens, som tv-stationen i stigende grad mærker, fortæller TV 2’s internationale indkøbschef, Anette Rømer, fra årets Miptv i Cannes, Frankrig.

"I den senere tid har vi oplevet, at der skal træffes beslutninger på så spinkelt et grundlag, og det sker nu oftere end før," siger Anette Rømer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs