Schibsted-aviser satser stort på nethandel

Abonnementaviserne i aviskoncernen tester en ny teknologi, hvor annoncer kobles direkte til en betalingsapp. Løsningen kan blive en "betydelig" indtægtskilde, siger innovationsschef.

En ny teknologi, hvor annoncer kobles direkte til en betalingsapp, kan blive en af de løsninger, som kan dæmme op for faldende indtægter på print i Schibsteds abonnementsaviser. Det skriver Kampanje.

Schibsteds Aftenposten/Storby tester i samarbejde med distributionsselskabet Helthjem og banken Sparebank1 en løsning, hvor annoncetilbud i avisen kobles direkte på Sparebank1's mobilbetalingstjeneste Mcash. Det udløser direkte salg og levering til læsernes hjemmeadresser.

Aftenposten forventer, at løsningen kan blive en "betydelig" indtægtskilde, siger Ole Andreas Sandbo, Aftenpostens leder for innovation.

"Den krævende udvikling, vi har set over tid i annoncemarkedet, presser os til at tænke helt nyt og vende op og ned på alt, vi gør og har gjort. Annoncemarkedet er fortsat uhyre vigtigt for os, her skal der satses som aldrig før. Det vigtigste er, at vi selv er i stand til at udvikle og sammensætte tekniske løsninger for vores annoncører, som giver målbar effekt i butikker eller i hjemmet," siger Ole Andreas Sandbo.

Inspirationen kommer fra internationale giganter såsom kinesiske Alibaba, Amazon og Google, der alle har stor succes med e-handel.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også