Svenske medier laver fælles front mod adblockere

20 af Sveriges største udgivere går sammen om at bekæmpe adblockere. Målet er, at brugerne enten skal betale for indholdet eller afinstallere deres adblocker.
Schibsted er blandt udgiverne i Sverige, som samarbejder om at bekæmpe adblockere.
Schibsted er blandt udgiverne i Sverige, som samarbejder om at bekæmpe adblockere.

30 pct. af de svenske online mediebrugere har en adblocker installeret. Udbredelsen rammer medierne hårdt på annonceomsætningen, og derfor har en sammenslutning af Sveriges største udgivere besluttet sig for at gå sammen om at bekæmpe adblockerne, der fjerner reklamer på mediernes hjemmesider. Det skriver Digiday.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også