MediaWatch

Svenske medier laver fælles front mod adblockere

20 af Sveriges største udgivere går sammen om at bekæmpe adblockere. Målet er, at brugerne enten skal betale for indholdet eller afinstallere deres adblocker.

Schibsted er blandt udgiverne i Sverige, som samarbejder om at bekæmpe adblockere.

30 pct. af de svenske online mediebrugere har en adblocker installeret. Udbredelsen rammer medierne hårdt på annonceomsætningen, og derfor har en sammenslutning af Sveriges største udgivere besluttet sig for at gå sammen om at bekæmpe adblockerne, der fjerner reklamer på mediernes hjemmesider. Det skriver Digiday.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs