MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Instant Articles er rullet ud, Danmarks største tv-distributør skifter ud på direktørposten, og DR's udflytning kastede flere reaktioner af sig. MediaWatch samler op på ugens nyheder i mediebranchen.

Foto: PR/Facebook

Uge 15 lakker mod enden, og inden weekenden melder sig, giver MediaWatch her overblikket over nyhedsugen i mediebranchen.

Tirsdag den 12. april slap Facebook publiceringsplatformen Instant Articles løs. Den har hidtil ikke været bredt tilgængelig, men fra i tirsdags blev der åbnet for sluserne, og alle medier og udgivere kan melde sig under fanerne. Herhjemme lød meldingen fra flere medier, at man vil vente og se, hvordan Instant Articles lægger fra land, før man beslutter sig for, om man vil med på vognen eller ej. Facebook annoncerede på konferencen F8 samtidig en udvikling af Messenger, der også er tænkt som ny digital publiceringskanal for udgivere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs