MediaWatch

Status quo for niche-avisernes annoncebureau

Mens bruttofortjenesten steg en anelse, faldt resultat. Alt i alt var 2015 dog et tilfredsstillende år for annoncesælgerne i Frontmedia.

For få uger siden valgte Information at samle salget af print- og onlineannoncer hos Frontmedia.

2015 bød på et økonomisk status quo for annoncesalgsbureauet Frontmedia, hvis kundeliste tæller en række nichemedier, herunder Information, Weekendavisen og Samvirke.

Årsregnskabet for Frontmedia, der har hjemme i Holte, viser, at bruttofortjenesten voksede fra 7,3 mio. kr. til 8,1 mio. kr., mens driftresultatet faldt en anelse fra 1,9 mio. kr. til 1,7 mio. kr. Selskabets personaleomkostninger voksede i 2015 til 6,2 mio. kr. fra 5,3 mio. kr. i 2014.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs