MediaWatch

Status quo for niche-avisernes annoncebureau

Mens bruttofortjenesten steg en anelse, faldt resultat. Alt i alt var 2015 dog et tilfredsstillende år for annoncesælgerne i Frontmedia.

For få uger siden valgte Information at samle salget af print- og onlineannoncer hos Frontmedia.

2015 bød på et økonomisk status quo for annoncesalgsbureauet Frontmedia, hvis kundeliste tæller en række nichemedier, herunder Information, Weekendavisen og Samvirke.

Årsregnskabet for Frontmedia, der har hjemme i Holte, viser, at bruttofortjenesten voksede fra 7,3 mio. kr. til 8,1 mio. kr., mens driftresultatet faldt en anelse fra 1,9 mio. kr. til 1,7 mio. kr. Selskabets personaleomkostninger voksede i 2015 til 6,2 mio. kr. fra 5,3 mio. kr. i 2014.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs