MediaWatch

Axel Springer vil fokusere på digital ekspansion

Den tyske mediekoncern havde en stigning på 10 pct. i indtjeningen i 2015 og vil bruge det som afsæt for at ekspandere yderligere på det digitale område.

Markus Schreiber/AP/Polfoto/Arkiv
Foto: Markus Schreiber/AP/Polfoto/Arkiv

Den tyske mediekoncern Axel Springer vil øge sine investeringer på det digitale marked i år, skriver Financial Times.

Selskabet kommer ud af 2015 med en stigning på 10 pct. i sin indtjening og ønsker nu at ekspandere yderligere digitalt. Financial Times skriver, at Axel Springers indtjening før renter, skatter og afskrivninger var 559 mio. euro, svarende til 4,2 mia. kr., i 2015, og at indtjeningen især var båret af mediekoncernens vækst på det digitale marked.

Ifølge avisen udtaler direktør Mathias Döpfner, at virksomheden ser et stort potentiale for væksten i deres digitale aktiviteter, og at man i 2016 vil fokusere på at udvikle de investeringer, som koncernen har lavet i de seneste måneder.

Mediegiganten, der bl.a. ejer det tyske tabloidmagasin Bild, har især øget sine investeringer i engelsksprogede medier, skriver Financial Times. Sidste år opkøbte Axel Springer det amerikanske webmedie Business Insider, som bl.a. dækker den internationale forretningsverden og tech-industri.

Derudover forsøgte Axel Springer sidste år forgæves at opkøbe Financial Times, men blev overbudt af japanske Nikkei.

Forsiden lige nu

Weekendavisen skal have ny formand

De seneste ledelsesskift i Berlingske Media giver også udskiftninger i flere af koncernens selskabers bestyrelser, herunder Weekendavisens.

Nye Borgerlige på vej med eget medie

I rækken af politiske partier, der selv laver medieproduktioner, barsler Nye Borgerlige med et digitalt medietiltag, der skal i luften inden næste valg.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere