MediaWatch

JP/Politikens Hus tester nyt Google-format

JP/Politikens Hus ser stort potentiale i Googles nye AMP-format, der giver publicister større kontrol over indholdet sammenlignet med Facebooks Instant Articles, mener digital direktør.

Google udrullede i sidste uge et nyt format, der skal tage kampen op mod Facebooks Instant Articles. AMP – Accelerated Mobile Pages – kaldes formatet, der indlæser mobilhjemmeside langt hurtigere. Det skal forbedre brugeroplevelsen og dermed øge læsernes medieforbrug på mobilen.

Samtidig er medieudgivere, der publicerer i det nye format, ikke afhængige af at distribuere sit indhold via lukkede økosystemer som Instant Articles, der kun fungerer i Facebooks egen mobilapp.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs