MediaWatch

JP/Politikens Hus tester nyt Google-format

JP/Politikens Hus ser stort potentiale i Googles nye AMP-format, der giver publicister større kontrol over indholdet sammenlignet med Facebooks Instant Articles, mener digital direktør.

Google udrullede i sidste uge et nyt format, der skal tage kampen op mod Facebooks Instant Articles. AMP – Accelerated Mobile Pages – kaldes formatet, der indlæser mobilhjemmeside langt hurtigere. Det skal forbedre brugeroplevelsen og dermed øge læsernes medieforbrug på mobilen.

Samtidig er medieudgivere, der publicerer i det nye format, ikke afhængige af at distribuere sit indhold via lukkede økosystemer som Instant Articles, der kun fungerer i Facebooks egen mobilapp.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs