MediaWatch

Axel Springer har sat alt ind på digitale medier

Det store tyske medie er i gang med at øge sin digitale muskelmasse med flere opkøb.

Foto: Markus Schreiber/AP/Polfoto/Arkiv

Digitale aktiviteter tegner sig i dag for over mere end 60 pct. af omsætningen og lidt over 70 70 pct. af overskuddet i det store tyske mediehus Axel Springer, skriver Berlingske.

"Jeg vil ikke udelukke, at vores selskab om en ti års tid vil være 100 pct. digitalt, hvad angår omsætning, og 80-90 pct. internationalt sammenlignet med 50 pct. i sag," sagde topchef i Axel Springer Mathias Döpfner til New York Times ifølge Berlingske.

Axel Springer er i gang med en international ekspansion. Siden juni har Axel Springer betalt 2,6 mia. kr for en kontrollerende aktiepost i det amerikanske finanssite Business Insider og opkøbt de mindre de digitale medier Thrillist, Mic.com og Jaunt. Modsat trak Axel Springer fra budkrigen om Financial Times, som jappanske Nikkei løb med.

Ifølge Axel Springer vil hovedparten af dets engelsksprogede aktiviteter ske på det amerikanske marked.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs