MediaWatch

Axel Springer køber hovedpart af amerikansk medie

Den tyske mediekoncern har lagt et trecifret millionbeløb i dollar for 88 pct. af amerikansk erhvervsmedie.

Foto: Markus Schreiber/AP/Polfoto/Arkiv

Axel Springer har åbnet tegnebogen og fundet 343 mio. dollar, svarende til 2,3 mia. kr., for en ejerandel på 88 pct. af det amerikanske medie Business insider. Det skriver Bloomberg.

"Tilføjelsen af Business Insiders 76 mio. unikke månedlige besøgende vil øge Axel Springers verdensomspændende digitale publikum med to tredjedele til omkring 200 mio. brugere, og det vil gøre selskabet til en af de seks største digitale udgivere målt på rækkevidde," skriver Axel Springer i en meddelelse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs