Rønn savner nuancer i debatten om DR på nettet
![Foto: Jens Dresling/Polfoto/Arkiv](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article8024676.ece/ALTERNATES/schema-16_9/POLFOTO_36927604.jpg)
DR's gøren og laden har været heftigt debatteret de seneste måneder. Det hilses velkommen af DR's generaldirektør, Maria Rørbye Rønn, der overfor dr.dk kigger tilbage på 2015.
Hun tager debatten som et udtryk for, at folk forholder sig aktivt til DR. Hun lægger samtidig vægt på, at DR har lyttet til dele af kritikken ved eksempelvis at lukke DR Booking og fortsætte med at lægge opgaver ud til produktionsselskaberne.
Hvad angår debatten om DR's aktiviteter på nettet, appellerer generaldirektøren til at få flere aspekter ind i debatten.
"Befolkningen lægger cirka én procent af deres sidevisninger på dr.dk, mens det er de store, internationale, kommercielle spillere som Google og Facebook, der render med det meste af opmærksomheden og annoncekronerne. Jeg synes, det er vigtigt, at vi i Danmark evner at samarbejde for at bevare det danske indhold og en stærk dansk dagsorden, og det kunne jeg godt tænke mig, at der kom mere fokus på," siger Maria Rørbye Rønn til dr.dk.
I det kommende år vil DR's fokus ifølge generaldirektøren bl.a. være på udviklingen af det digitale område, hvor særligt tilbuddene til børn kommer i centrum.
Relaterede artikler
Private medier afviser fem "uvedkommende" forslag fra DR
For abonnenter