MediaWatch

Svensk avis vil vise CNN på sin hjemmeside

Expressen indgår et samarbejde med CNN om at vise tv-indslag på avisens hjemmeside og skal fremover dække Norden for det amerikanske medie.

Svenske Expressen satser benhårdt på web-tv for at tiltrække brugere til tabloidavisens hjemmeside. Seneste tiltag er et samarbejde med CNN, der betyder, at brugerne fremover kan se indslag fra den amerikanske tv-station på Expressens hjemmeside. Det oplyser avisen på sin hjemmeside.

Brugerne på Expressen.se kan derfor i fremtiden opleve værter som Anderson Cooper, Christiane Amanpour og Wolf Blitzer tone frem på deres skærm. Samtidig indebærer samarbejdet, at Expressen fremover skal dække Sverige og resten af Norden for CNN.

"Seer-vaner og tv-markedet ændrer sig hele tiden, og for et mediehus er det vigtigt at have et stærkt tv-udbud. CNN bringer ikke kun kvalitetsindhold, men giver også vores medarbejdere mulighed for at blive en del af årtiers erfaring med at lave breaking news-tv. Jeg er stolt af det, vi hidtil har opnået med de ressourcer, vi har, herunder dækning af terror i Frankrig, men næste år vil det være meget bedre og mere af det," siger chefredaktør på Expressen, Thomas Mattsson, til avisens egen hjemmeside.

Tv-seningen er i solid vækst på Expressen.se. I sidste uge havde tabloidavisen mere end 6 mio. påbegyndte web-tv-afspilninger. Det svarer til en stigning på 119 pct. sammenlignet med samme uge i 2014.

Samarbejdet mellem Expressen og CNN begynder fra nytår.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs