MediaWatch

Konsulentvirksomheder slår pjalterne sammen

Gemius indgår strategisk samarbejde med Peytz & Co i Skandinavien.

Fra januar 2016 indgår Gemius Danmark et strategisk samarbejde med det digitale bureau Peytz & Co, der overtager Gemius’ danske kontor og repræsenterer dem i Skandinavien fremover. Det skriver selskaberne i en fælles pressemeddelse.

Gemius har gennem de seneste otte år leveret Danske Mediers officielle målinger af trafik på websites. Det nye partnerskab betyder, at alle Gemius’ medarbejdere og produkter fortsætter i den nye konstellation trods en intern omstrukturering.

"Vores eksisterende kunder vil ikke mærke forskel i den daglige kontakt med vores lokalt forankrede kontakt- og support team. Men rådgivningen får med garanti et kvalitativt løft i og med, at Peytz & Co’s erfarne konsulenter nu også kan byde ind," siger Christian Hjort, country manager hos Gemius, i pressemeddelelsen.

Gemius har udviklet sig til en international konsulentvirksomhed indenfor online brugeranalyse og digital kommunikation i mere end 30 lande. Nu skal indsatsen styrke i Norge, Sverige og Danmark.

"Vi besluttede os for at opruste vores synlighed og tilstedeværelse i regionen, hvilket udmøntede sig i et ønske om at finde en stærk partner med fokus på medier, offentlige virksomheder og e-commerce. Efter en grundig markedsresearch faldt valget på Peytz & Co, en virksomhed vi har kendt i mange år, som deler vores værdier og som har klare synergier til de services og ydelser, Gemius leverer i dag," siger Piotr Edsys, adm. direktør for Gemius SA.

Peytz & Co er et digitalt bureau, som leverer rådgivning, analyse og digital udvikling til især medier, organisationer og offentlige virksomheder i Slandinavien. Virksomheden er certificeret Google partner men har oplevet, at især det offentlige Danmark savner alternativer til Google. Derfor har Peytz & Co valgt at overtage salget af Gemius’ produkter i Norden, da disse netop tilbyder andre løsninger end Googles produkter.

"Vi har jo kendt Gemius lige siden, de kom til landet i 2007. Vi leverer resultatorienteret internet, som altid benytter viden og måling som grundlag for forretningsbeslutninger. Gemius vil især gavne vores kunder indenfor det offentlige Danmark og i mediebranchen, hvor man efterlyser et solidt alternativ. Vi glæder os meget til samarbejdet" siger Christian Peytz, direktør i Peytz & Co.

Mere fra MediaWatch

DR's arkiv skal gøres tilgængeligt gennem Det Kongelige Bibliotek

Over de næste tre år er der afsat 62,5 mio. kr. i den nye medieaftale til at etablere offentlig adgang til DR’s omfattende arkivmateriale, hvilket har været et hedt politisk ønske i en årrække. Det digitale leksikon lex.dk kan få en rolle i forhold til formidling, lyder det.

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Egmont: Medieaftalen fastholder uens medievilkår

Den nye medieaftale har en række gode elementer bl.a. med regulering af techgiganter. Men det er ærgerligt, at medieforliget ikke indeholder ligestilling af digitale medier, lyder det fra Nordisk Film.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs