Tysk mediegigant ind på dansk marked for tilbudsapp

Ny app kan ændre brugen af digitale tilbudsaviser i en ny retning. Firmaet bag er på jagt efter danske samarbejdspartnere inden for detailhandel.
HANS LØGSTRUP POULSEN

Den tyske mediekoncern Axel Springer, der bl.a. ejer Europas største avis Bild samt Die Welt, går nu ind på det danske marked for digitale tilbudsaviser med en ny app. Det skriver Dansk Handelsblad.

Bonial er navnet på appen, hvor brugerne vil kunne bladre gennem de digitale tilbudsaviser på den almindelige måde, men de kan også bruge app'en til at søge efter bestemte produkter og mærkevarer, til at finde lokale tilbud, få besked om tilbud og dele gode tilbud med venner, skrive indkøbsliste og se videoer og produktinformationer.

App'en Bonial kommer fra Alex Springer-gruppen af samme navn og varetages i Danmark af et af gruppens selskaber, Ofertia. Ofertias spanske generaldirektør Jaume Betrian oplyser til Dansk Handelsblad, at man er gået på jagt efter danske samarbejdspartnere inden for detailhandel. Jaume Betrian er især interesseret i virksomheder som Dansk Supermarked, Coop og Jysk.

"Danmark er et meget interessant marked for Bonial, fordi brugen af smartphones er så udbredt, og fordi detailhandlen distribuerer et meget stort antal trykte tilbudsaviser, som Bonial mener bør flyttes ind i mobiltelefonen," siger Jaume Betrian til Dansk Handelsblad.

Bonial-gruppen gik tidligere på året ind på det svenske marked og samarbejder nu med omkring 20 virksomheder, bl.a. ICA, Ikea og Hennes & Mauritz. Bonial findes i flere lande og anvendes dagligt af omkring 20 mio. månedlige brugere globalt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også