MediaWatch

Dansk Handelsblad skifter ud i ledelsen

Fagmediet om dansk detailhandel siger god dag til en ny mediechef og farvel til kommerciel chef.

Dansk Handelsblad rykker rundt på stolene i ledelsen.

Tidligere tv-vært og rådgiver Jeppe Søe er hyret som ny mediechef og del af ledelsen for at styrke bladet på print og digitalt, oplyser selskabet i en meddelelse.

Samtidig siger bladet til august farvel til kommerciel chef Lars Helweg-Andersen efter mindre end et års ansættelse. Lars Helweg-Andersen blev hyret i oktober sidste år og har været ansat på en tidsbegrænset kontrakt, oplyser Dansk Handelsblad. Derudover bliver tidligere redaktionsleder, Claus Jensen, fremover tilknyttet som freelancer.

“Vores vigtigste mål er konstant at udvikle Dansk Handelsblad. Vi er nået langt, men vi har nu ansat en kapacitet, der giver os mulighed for at satse mere på digitale medier, online portaler, videoproduktion og sociale medier,  mens vi holder fast i alle styrkerne ved Dansk Handelsblad, der er udkommet i 106 år. Vi er et betalingsmedie, og det bliver vi ved med at være“, siger Niels H. Carstensen, adm. direktør og chefredaktør Dansk Handelsblad i meddelelsen.

Ledelsen består fremover af ansvarshavende chefredaktør og adm. direktør, Niels H. Carstensen, abonnements- og salgschef Peter Helm-Petersen og mediechef Jeppe Søe.

Jeppe Søe, 44, er journalist, og har siden 2000 arbejdet som selvstændig kommentator og kommunikationsrådgiver og chefredaktør på online magasinet Et cetera og en af initiativtagerne til det pressekritiske site kandetpasse.dk.

Han har tidligere arbejdet som journalist og studievært på TV 2 Nord, TV 2 og TV3.

 

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs