Dansk Handelsblad skifter ud i ledelsen

Fagmediet om dansk detailhandel siger god dag til en ny mediechef og farvel til kommerciel chef.

Dansk Handelsblad rykker rundt på stolene i ledelsen.

Tidligere tv-vært og rådgiver Jeppe Søe er hyret som ny mediechef og del af ledelsen for at styrke bladet på print og digitalt, oplyser selskabet i en meddelelse.

Samtidig siger bladet til august farvel til kommerciel chef Lars Helweg-Andersen efter mindre end et års ansættelse. Lars Helweg-Andersen blev hyret i oktober sidste år og har været ansat på en tidsbegrænset kontrakt, oplyser Dansk Handelsblad. Derudover bliver tidligere redaktionsleder, Claus Jensen, fremover tilknyttet som freelancer.

“Vores vigtigste mål er konstant at udvikle Dansk Handelsblad. Vi er nået langt, men vi har nu ansat en kapacitet, der giver os mulighed for at satse mere på digitale medier, online portaler, videoproduktion og sociale medier,  mens vi holder fast i alle styrkerne ved Dansk Handelsblad, der er udkommet i 106 år. Vi er et betalingsmedie, og det bliver vi ved med at være“, siger Niels H. Carstensen, adm. direktør og chefredaktør Dansk Handelsblad i meddelelsen.

Ledelsen består fremover af ansvarshavende chefredaktør og adm. direktør, Niels H. Carstensen, abonnements- og salgschef Peter Helm-Petersen og mediechef Jeppe Søe.

Jeppe Søe, 44, er journalist, og har siden 2000 arbejdet som selvstændig kommentator og kommunikationsrådgiver og chefredaktør på online magasinet Et cetera og en af initiativtagerne til det pressekritiske site kandetpasse.dk.

Han har tidligere arbejdet som journalist og studievært på TV 2 Nord, TV 2 og TV3.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår