MediaWatch

Euroinvestor opjusterer

Omsætningsfremgang trækker resultatløft hos Euroinvestor, der øger forventningerne til 2015-resultatet.

Euroinvestor.com havde stor fremgang i første halvår, hvor både omsætningen og bundlinjen voksede stort sammenlignet med den tilsvarende periode af 2014. For hele 2015 opjusteres forventningerne til resultatet før skat med 1 mio. kr.

Selskabet løftede sin omsætning til 31,6 mio. kr. fra 26,8 mio. kr. i første halvår sidste år, mens driftsresultatet (EBIT) blev 8,1 mio. kr. mod 5,9 mio. kr. et år tidligere.

Resultatet før skat og nettoresultatet landede i første halvår på henholdsvis 7,9 mio. kr. og 6,4 mio. kr. mod 5,8 og 4,3 mio. kr. på de to tilsvarende poster for første halvår 2014.

Fremgangen i resultaterne hænger sammen med det voksende salg, som ifølge Euroinvestor kommer fra både hovedforretningen og datterselskabet Boliga.

"Den stigende omsætning skyldes en positiv tendens på det digitale annoncemarked, fremgang for Euroinvestors investor relations services, fremdrift inden for Boligas udlejningskoncept (Lejnu.dk) samt stor interesse for Boligas selvsalgskoncept (Selvsalg.dk)," skriver Euroinvestor i sit regnskab.

For hele 2015 venter Euroinvestor nu et resultat før skat på omkring 15,5 mio. kr. mod den tidligere forventning om et resultat før skat på cirka 14,5 mio. kr. Forventningen om en omsætning på i omegnen af 63 mio. kr. fastholdes.

Tabel over Euroinvestors regnskab for første halvår af 2015:

Mio. kr.                 H1 2015    H1 2014   FY 2014

Omsætning           31,6         26,8          57,3

Resultat før skat    7,9           5,8            12

 

Forventninger til 2015:

Mio. kr.                Ved H1        Før H1

Omsætning          ca. 63          ca. 63

Resultat før skat   15,5             I størrelsesordenen 14,5

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs