MediaWatch

Undersøgelse: Stor stigning for digitale medier

En amerikansk undersøgelse viser en kraftig stigning i tidsforbruget på digitale medier. Især smartphones springer fremad.

Foto: Jens Dresling/Polfoto/Arkiv

Fra juni 2013 til juni 2015 er amerikanernes tidsforbrug på digitale medier steget med 49 pct. Det skriver Wall Street Journal med reference til en undersøgelse fra selskabet Comscore.

Hvis man ser på, hvordan tidsforbruget er fordelt, så er det især brugen af medier på smartphones, der går frem. I løbet af de to år, som undersøgelsen dækker, er der tale om en stigning på 90 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs