Stort underskud for VG's tv-satsning
Annoncemarkedet har ikke været med norske VG's tv-investeringer. Det skriver Kampanje, der citerer Finansavisen. Driftsresultatet for for 2014 blev et minus på 70,9 mio. norske kr. (58,5 mio.dkk), og resultat før skat blev negativt med 71,5 mio. norske kroner.
Ifølge VGTV-chef Helje Solberg skyldes de blodrøde tal, at reklameomsætningen er under pres.
"Vi arbejder tæt med både VG's annonceafdeling og Schibsted for at øge konkurrenceevnen mod den skærpede konkurrence fra Google og Facebook. Vi er overbeviste om, at reklameomsætningen på web-tv vil vokse fremover," siger Helje Solberg.
VGTV er et datterselskab under Schibsted-avisen VG og beskæftiger 60 medarbejdere, der producerer både til web-tv og en flow-tv kanal.
”Det er en virkelig stor investering, og der er lang tid til breakeven. Vi har en vældig god trafikudvikling, men har haft en krævende start på annoncesiden. Der er store forandringer på vej på annoncemarkedet med programmatic, Facebook og Youtube,” sagde VG's topchef, Torry Pedersen (foto), om tv-grenen, da MediaWatch talte med ham i foråret.
Både i år og næste år ventes fortsat underskud for VGTV.
Relaterede artikler:
Norsk firma: Kopiering sker også på danske viral-sites
For abonnenter
Norske medier dropper viral-sites
For abonnenter
Norsk TV 2 dropper dansk cykelekspert
For abonnenter