MediaWatch

Norsk firma: Kopiering sker også på danske viral-sites

Virale sites i Danmark og Sverige bryder også citat- og copyrigt-regler, siger partner i norske Medialounge, der har afsløret flere eksempler på kopierede artikler på DN's viral-site Bisbuzz.  

Foto: Skærmdump fra Bisbuzz

I slutningen af juli bragte journalisten.no en artikel, der afslørede flere eksempler på, at artikler på Dagens Næringslivs viralsite Bisbuzz var direkte kopieret eller afskrevet fra udenlandske medier. Eksemplerne stammer fra et forprojekt til et forskningsstudie, som den norske virksomhed Medialounge har lavet, og som i over to måneder tjekkede indholdet på Bisbuzz.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Chefredaktør forlader Gaffa

I oktober stoppede mediets direktør, og nu skal bestyrelsen også finde en ny chefredaktør, da den nuværende fratræder, når kalenderen viser 2023.

Mads Brandstrup: Nej tak til Media Freedom Act

Mediepolitikken er for forskellig på tværs af de europæiske lande til, at en fælles lovgivning giver mening, skriver direktør i Danske Medier i et indlæg, der er en kommentar til EU-kommissionens danske chef.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs