Norsk firma: Kopiering sker også på danske viral-sites

Virale sites i Danmark og Sverige bryder også citat- og copyrigt-regler, siger partner i norske Medialounge, der har afsløret flere eksempler på kopierede artikler på DN's viral-site Bisbuzz.  
Foto: Skærmdump fra Bisbuzz
Foto: Skærmdump fra Bisbuzz

I slutningen af juli bragte journalisten.no en artikel, der afslørede flere eksempler på, at artikler på Dagens Næringslivs viralsite Bisbuzz var direkte kopieret eller afskrevet fra udenlandske medier. Eksemplerne stammer fra et forprojekt til et forskningsstudie, som den norske virksomhed Medialounge har lavet, og som i over to måneder tjekkede indholdet på Bisbuzz.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også