MediaWatch

Microsoft dropper sælgeren og automatiserer annoncesalg

Salget af annonceplaceringer på Microsofts sites skal fremover alene ske med programmatic i 10 lande, herunder Norden.

Foto: Steven Senne/AP/Polfoto/Arkiv

Microsoft har taget hul på en markant salgsstrategisk manøvre. Teknologiselskabet kaster al kommercielt salg over på computeren i 10 europæiske lande, herunder Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Fremover bliver annoncesalget i de 10 markeder automatiseret og vil alene ske via programmatic buying. Det meddelte Microsoft i slutningen af juni, hvor virksomheden annoncerede to nye store samarbejdsaftaler med henholdsvis AOL og Appnexus.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs