En del af Watch Medier

MediaWatchtorsdag2. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
30.06.2015kl. 16.01

Bonnier køber sig ind i indholds-bureau

Det voksende marked for koblingen af journalistik og markedsføring, content marketing, får Bonnier til at gribe til lommerne.
Ulrika Saxon, direktør i Bonnier Growth Media | Foto: PR/Peter Jönsson
af LOUISE RESEKE

Bonnier følger efter mediekoncerner som Aller Media og køber sig ind i det voksende content marketing.

Oprustingen sker via Bonniers udviklingsselskab Bonnier Growth Media, der har købt 20 pct. af det digitale indholds-bureau Oh My i Sverige.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra det svenske medieselskab.

"Content marketing er et prioritetsområde i Bonnier og med overtagelsen af Oh My, får vi et bredere grundlag at stå på rent kommercielt," siger Ulrika Saxon, adm. direktør for Bonnier Growth Media.

Købet er et led i Bonniers strategi om at udvide på markedet for indholdsmarketing, som er et spor, som også Aller Media forfølger. Sidste år opkøbte Aller danske Datagraf, der også har kontorer i Sverige og Norge, som et led i ambitionen om at blive skandinavisk markedsleder på området.

Aller Media driver i forvejen in house bureauet Aller CP.

Egmont på vej

Også Egmont har øjnene rettet mod den nye annonceomsætning, der ligger i at formidle annoncørbudskaber med journalistiske værktøjer. Egmont har bebudet, at huset vil tage de første skridt i år:

"Inden for de næste seks måneder skal vi spille ud med en beslutning for, hvad vi vil med content marketing, og også gerne have taget de første skridt," sagde Egmont Publishings danske direktør Klaus Høeg Hagensen til MediaWatch i vinter.

Blandt dagbladene har Berlingske Media også meldt sig på den annoncejournalistiske bane. For små to år siden lancerede avishuset content marketing bureauet Public Impact.

De nye annoncørkanaler native advertising og content marketing møder ofte store forbehold fra læsere og medier, fordi de trækker og potentielt slider på den journalistiske troværdighed. Ikke desto mindre vinder annonceformerne frem i medierne, der altså også mere og mere selv bevæger sig ind på området som producent.

Relaterede artikler:

  • Foto: Peter Jönsson/PR

    Bonnier bekræfter Aftonbladet-interesse

    For abonnenter

  • Bonnier køber svensk udvikler af quizspil

  • Schibsted afviser salgsrygter om Aftonbladet

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Laure Andrillon/Reuters/Ritzau Scanpix
Digital

Meta halverede overskud i sidste kvartal af 2022

Virksomheden bag Facebook melder om en nedgang på 55 procent i overskuddet i sidste kvartal af 2022.
  • Facebook-ejers ledelse sporer fremgang efter hårdt 2022
  • Podimo ansætter produktdirektør og vækstchef fra techtop
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
TV

Youtube slukker for annoncer hos danske kristne influencere

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Digital

VG udvikler transskriberingsværktøj

For abonnenter

Foto: Uffe Weng/dr
Digital

Danske Medier sætter strøm til nye features i Podcastindex

For abonnenter

Rettigheder til Formel 1-løb med den hollandske racerkører Max Verstappen bærer en del af æren for Viaplays abonnementsvækst i landet. | Foto: Hoch Zwei/AP/Ritzau Scanpix
TV

Viaplay lander hollandsk distributionsaftale på streaming

For abonnenter

Foto: PR / Geelmuyden Kiese
Navne

Geelmuyden Kiese finder ny skandinavisk chef for public affairs

Læs også

Gitte Rabøl og Marion Hannerup fortæller om, hvordan de første to år af deres arbejde med mediebranchens kønsbalance i nordisk perspektiv har vist, at Danmark står bagerst i forhold til de andre lande. | Foto: Melissa Kühn Hjerrild
Fokus

Den danske medietop halter efter andre nordiske lande i arbejdet med ligestilling

Mediebranchen har sovet i timen, mens lande som Sverige, Norge og Island har arbejdet systematisk med at få flere kvinder ind i toppen af magthierarkiet. Det bør de danske virksomheder lære af, fortæller to tidligere mediedirektører fra DR og Dagens Medicin.

For abonnenter

Foto: Aller Foto
Ugeblade & Magasiner

Aller Media hyrer ny direktør

Mediekoncernen forfremmer porteføljechef til at stå i spidsen for digital produktudvikling og brugeroplevelser.

For abonnenter

Foto: Manu Fernandez/AP/Ritzau Scanpix
Digital

Streamingtjeneste dømt for brud på ophavsretten for streaming af fodbold

Ifølge Rettighedsalliancen har de mest populære pirattjenester, der tilbyder live-sportsbegivenheder, mere end en mio. danske besøgende om måneden.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Youtube slukker for annoncer hos danske kristne influencere – 08.18
  • Meta halverede overskud i sidste kvartal af 2022 – 07.25
  • Viaplay lander hollandsk distributionsaftale på streaming – 07.05
  • Podimo indgår partnerskab om distribution med Oister – 1. feb.
  • VG udvikler transskriberingsværktøj – 1. feb.
  • Danske Medier sætter strøm til nye features i Podcastindex – 1. feb.
  • Geelmuyden Kiese finder ny skandinavisk chef for public affairs – 1. feb.
  • Schibsted lukker sammenligningsportal uden for Skandinavien – 1. feb.
  • Den danske medietop halter efter andre nordiske lande i arbejdet med ligestilling – 1. feb.
  • Politiker har separat telefon til Tiktok: Frygter datahøst – 1. feb.
  • Podimo ansætter produktdirektør og vækstchef fra techtop – 1. feb.
  • Postnords danske forretning giver stort underskud i 2022 – 1. feb.
  • Russisk domstol idømmer kritisk journalist otte års fængsel – 1. feb.
  • Aller Media hyrer ny direktør – 1. feb.
  • Streamingtjeneste dømt for brud på ophavsretten for streaming af fodbold – 1. feb.
Flere nyheder

Job

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Life science journalist

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

Se flere jobs

Watch Job

  • Regnskabs-/økonomichef

  • Salesforce-udvikler eller -arkitekt

  • Centerdirektør til Sønderborg

  • Product Owner – vær med til at forvalte IT-systemer midt i den grønne omstilling

  • Jurister søges til Corporate Legal i Danmarks Eksport & Investeringsfond

Se flere jobs

Job

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Life science journalist

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge