MediaWatch

Benjamin Media køber secondhand modesite

Benjamin Media engagerer sig i bruger-til-bruger platform som supplement til andre modesites i mediehusets portefølje.

Benjamin Media har købt secondhand-modesitet Anywear, som fremover vil blive ledet af produktchef Ann-Sofie Ostenfeld og digital modechef Camille Berner.

Den hidtidige ejerkreds vil koncentrere sig om det amerikanske marked, hedder det i en pressmeddelesen.

Platformen skal bruges som supplement til andre af mediehuset modesites som f.eks. Costume.dk og Stylista.dk, blandt andre også Woman.dk, Magasinetliv.dk.

"Dermed tilbyder vi som de eneste i markedet lige nu hele inspirationskæden og dermed også en helt ny vifte af nye native produkter til annoncørerne,” siger Bonnier Publications CDO Christina Blaagaard i meddelelsen.

Digital Modechef, Camille Berner supplerer:

"Vi ser porteføljeforøgelsen som et naturligt og kommercielt skridt for tolkningen af modeuniverset anno 2015. Og så glæder vi os selvfølgelig til at servicere vores brugere gennem andre kanaler, end de vi allerede har."

Anywear blev grundlagt i 2011 af en række  trendsættere, mediefolk og modebloggere, der havde en ide om at gøre det muligt at købe og sælge brugt tøj på en nem måde. 

Sitet lanceres i sensommeren 2015.

Benjamin-stifter lukker 2014 med stort underskud

Benjamin puljer magasiner efter sparerunde 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs