MediaWatch

Nye forsøg: Lydklip øger tidsforbrug på nyhedssider

Flere tilgår nyhedsmedier med mobil, men bruger mindre tid på at læse. Lydklip øger tidsforbruget på hjemmesider, viser nye forsøg fra USA.

Lyttere af Time Magazines nyhedsbrev bruger i gennemsnit 14 minutter per session til at lytte fra mobil.

Mobiltelefonen har overhalet computeren og er nu det foretrukne redskab til at tilgå de 39 af de 50 største netmedier USA. Men i takt med overgangen til mobil udbredes en zapperkultur, og brugernes tidsforbrug på enkelte nyhedsmedier falder.

Det forsøger medier på forskellige måder at modarbejde, og i USA har Economist, Quartz og Forbes succes med at indtale artikler på lydklip, som modtagerne kan lytte til på farten.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs