MediaWatch

Ekspert-kritik af Facebooks undersøgelse om algoritmers indflydelse

Det er umuligt at adskille brugernes valg og Facebooks algoritme, lyder kritikken af Facebooks nye undersøgelse.

Foto: Colorbox

Det er en sminket virkelighed, når Facebook i en undersøgelse hævder, at venner har langt større indflydelse end øvrige algoritmer på det sociale medie. Det hævder flere eksperter over for Fortune.

Kritikere har længe beskyldt Facebook og andre sociale medier for at frasortere synspunkter, som brugerne ikke er enige i ved hjælp af søgehistorik og en avanceret algoritme, der nøje filtrerer det indhold, vi bliver præsenteret for.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs