Avisen.dk relancerer og sætter nyt debathold med Trads og "Taxamanden"

Nyt og mere mobilvenligt design skal øge læserloyalitet og tidsforbrug på Avisen.dk.

På vej mod sin seks års fødselsdag relancerer Avisen.dk med nyt  logo og et hurtigere, mere mobilvenligt design, skriver mediet i en pressemeddelelse.

Det nye layout kommer i forlængelse af omlægningen det seneste år, hvor Avisen.dk og Ugebrevet A4, der har fælles ejer i LO, har slået redaktionerne sammen og etableret en social medie-redaktion samt en ny nyhedsdesk.

”Med det nye Avisen.dk får vi et mere moderne udtryk og langt bedre rammer for at give alle vores brugere et prioriteret overblik over dagens vigtigste nyheder samtidig med, at vi med landets største arbejdslivsredaktion fastholder vores fokus på danskernes job- og arbejdsliv,” siger adm. direktør og chefredaktør Rasmus Emborg.

Designet er samtidig tænkt efter, at en stigende del af trafikken kommer fra de sociale medier. Læserne lander i takt mere og mere direkte på en artikelside frem for forsiden - men har det med at forsvinde igen hurtigt. Derfor skal designet give læserne flere muligheder for at "drible videre" og øge loyalitet og besøgstid, siger Rasmus Emborg.

Nyt debathold

I forbindelse med relanceringen søsætter Avisen.dk et nyt debatunivers med et hold bloggere, der bl.a. tæller tidl. chefredaktør på Nyhedsavisen David Trads, tidligere formand for Dansk Socialrådgiverforening Bettina Post, "Taxamanden" Jesper Grunwald, der har rødder i DR, den politiske stand-up’er Michael Schøt samt rapper og debattør Ataf Khawaja.

”Ambitionen er at skabe en platform for debat om alt fra kontanthjælp til social dumping. Læserne orienterer sig jo ikke bare gennem nyheder, men i stigende grad gennem holdninger og debat,” siger Rasmus Emborg.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også