MediaWatch

Forsker om #mobilegeddon: Mindre digitalt skrald tiltrængt

Google er i sin gode ret til at give mobilvenlige netmedier fortrinsret i søgninger, mener medieforsker. Danmark er førende i nyhedsforbrug på mobile enheder.

En bekostlig, men brugbar omstilling til mobilvenlighed for netmedier, siger medieforsker Kristian Strøbech om Googles ændring af algoritmer 21. april. | Foto: Ulrik Jantzen, Danske Bank/pressefoto

21. april. Det er dagen, hvor hjemmesider, der ikke har et mobilvenligt design vil se sig selv rasle ned ad rangeringen på Google-søgninger.

Her indfører søgemaskinen nemlig en ændring af sine algoritmer, der også kan få stor indflydelse på netmediers rækkevidde.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs