Bloggere efterlyser klare retningslinjer for reklame

Bloggere ønsker klare regler for, hvornår deres omtale af produkter fra PR-bureauer er reklame. Forbrugerombudsmanden kommer dem i møde.

Mange bloggere er i tvivl om, hvornår omtale af et produkt, som de har modtaget fra et PR-bureau, er reklame, skriver Berlingske.

"Det er blevet svært for bloggerne at navigere i. Virksomhederne prøver mere og mere at få den her "gratis" omtale, fordi den der når ud til mange. Så bloggerne modtager mange uopfordrede gaver," siger Henrik Akselbo, medstifter og direktør i Bloggers Delight, Danmarks største blogunivers, til Berlingske.

Forbrugerombudsmanden er dog på trapperne med retningslinjer for området. Reglerne vil bla. definere, hvornår omtale er reklame eller ej, ligesom de vil omfatte guidelines for, hvordan bloggerne gør opmærksom på, at en reklame er en reklame.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også