MediaWatch

Dansk blognetværk køber konkurrent

Bloggers Delight opkøber konkurrenten Looklab for et ukendt beløb. Bloggers Delight ser store synergier i opkøbet af konkurrenten, som dog kæmper med røde tal.

Foto: Screendump fra Bloggers Delight

Danmarks største blognetværk, Bloggers Delight, køber konkurrenten Looklab, der står bag en række mode- og livstilsblogs.

Det skriver Berlingske.

"Selvom der er tale om et lille selskab, kan man godt sige, at der er tale om den foreløbigt største handel i den danske blogosfære. Vi overtager et stærkt brand, der har brugt rigtigt mange ressourcer på at etablere og differentiere sig, så derfor er det en investering, vi ser meget frem til at pleje og styrke i Bloggers Delight-regi. Der er mange synergier at arbejde med," siger Henrik Akselbo, adm. direktør og partner i Bloggers Delight, til Berlingske.

Ingen af parterne ønsker at oplyse prisen på handlen.

Ifølge Claus Bek Nielsen, medstifter af Looklab, har Looklab været på jagt efter en køber til selskabet, fordi stifterne har valgt fokusere på andre områder end modeblogs.

Bloggers Delight har ti mio. sidevisninger om måneden fordelt på 600.000 unikke læsere. I 2013 fordoblede de bruttoresultatet til 2,7 mio. kr. fra 1,5 mio. i 2012 og nåede et resultat efter skat på knapt 600.000 kr. En vækst på en halv mio. kr. i forhold til året før.

Blognetværk tjener - og taber - penge

For Looklab ApS er status anderledes. Ligesom i 2012 kom selskabet i 2013 ud et underskud på omkring 350.000 kr., der sender egenkapital ned på minus 800.000 kr.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs