
Det vakte en del opsigt, da gratisavisen Mx.dk i efteråret holdt op med at være helt gratis. Avisen testede i en periode fra september til december et nyt koncept, den såkaldte sharewall, hvor læserne blev mødt med kravet om at registrere sig med en brugerprofil eller via Facebook for at få adgang til Mx.dk.
Konceptet ligner i nogen grad den strategi, Politiken.dk nu har sat i gang, hvor anonyme læsere uden en brugerprofil får meget begrænset adgang til Pol.dk. Motivet bag de to tiltag er sammenfaldende i den forstand, at det er lettere at målrette indholdet til den enkelte læser, hvis medierne kender deres ”profil” som køn og alder og kan aflæse deres læservaner grundigere.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.