MediaWatch

Metro-chef: Håber Politiken.dk har is nok i maven

Metroxpress' test af en sharewall, der i stil med Politiken.dk's nye strategi, krævede login af læserne, gav 100.000 brugerprofiler på få måneder, men ingen klar nøgle til at omsætte brugerdata kommercielt.

Det vakte en del opsigt, da gratisavisen Mx.dk i efteråret holdt op med at være helt gratis. Avisen testede i en periode fra september til december et nyt koncept, den såkaldte sharewall, hvor læserne blev mødt med kravet om at registrere sig med en brugerprofil eller via Facebook for at få adgang til Mx.dk.

Konceptet ligner i nogen grad den strategi, Politiken.dk nu har sat i gang, hvor anonyme læsere uden en brugerprofil får meget begrænset adgang til Pol.dk. Motivet bag de to tiltag er sammenfaldende i den forstand, at det er lettere at målrette indholdet til den enkelte læser, hvis medierne kender deres ”profil” som køn og alder og kan aflæse deres læservaner grundigere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs