MediaWatch

Politiken flytter digitalt ansvar fra bladdirektør

Politiken flytter det digitale bladsalgsansvar i forlængelse af chefredaktør Lars Grarups afgang, men chefredaktør Bo Lidegaard afviser samarbejdsproblemer.

Foto: Jens Dresling/Polfoto/arkiv

Det var en med en indirekte kritik af bladsalgsafdelingen, at afgående chefredaktør på Politiken, Lars Grarup, tidligere på ugen meldte sin afgang.

Som begrundelse for, at han stopper, fremhævede han, at udviklingen i det digitale abonnementssalg har været for svag. I løbet af 2014 har avisen haft en vækst fra de 10.000, der blev meldt ud i begyndelsen af 2014, til 12.000 reelle digitale abonnenter - og 16.000-17.000 inklusiv de abonnenter, som avisen har gennem mobilselskabet Telmore, men som spæder mindre til omsætningen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs