VG-chef: Vi har højst fem år til at blive digitalt bæredygtige

70 pct. af annonceindtægterne kommer i dag fra digitale platforme på norske VG. Men der stadig lang vej til den digitale transformation er hjemme. Og uret tikker, siger topchef Torry Pedersen til MediaWatch.
Foto: Lars Just/Polfoto
Foto: Lars Just/Polfoto

[fakta]Den norske avis VG har igennem den digitale transformation været en kompasnål for danske mediehuse - ikke mindst de tabloide kolleger på Ekstra Bladet og BT. Det var ingen tilfældighed, at Ekstra Bladets første netchef, Geir Terje Ruud, blev hentet fra VG's netavis i 2008.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også