MediaWatch

Youtube og Netflix driver tranformation af tv-mediet

Youtube, Netflix og 'DR TV' spiller hver sin rolle som supplement til danskernes flow-tv sening, viser DR Medieforsknings streaming-status.

17 pct. af danskernes samlede forbrug af levende billeder ses ikke på tv-apparatet i stuen. Det streames til en pc eller andet, viser DR Medieforsknings nyeste data om det danske mediemarked, samlet i rapporten 'Medieudvikling 2014'.

Googles 'Youtube' er i den sammenhæng en større medieaktør, end mange måske forestiller sig.  2,2 mio. personer (52 pct.) benytter hver måned Youtube til blandet forbrug, herunder tv-programmer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs