MediaWatch

Youtube og Netflix driver tranformation af tv-mediet

Youtube, Netflix og 'DR TV' spiller hver sin rolle som supplement til danskernes flow-tv sening, viser DR Medieforsknings streaming-status.

17 pct. af danskernes samlede forbrug af levende billeder ses ikke på tv-apparatet i stuen. Det streames til en pc eller andet, viser DR Medieforsknings nyeste data om det danske mediemarked, samlet i rapporten 'Medieudvikling 2014'.

Googles 'Youtube' er i den sammenhæng en større medieaktør, end mange måske forestiller sig.  2,2 mio. personer (52 pct.) benytter hver måned Youtube til blandet forbrug, herunder tv-programmer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs