MediaWatch

Medie: Snapchat klar med eget indhold til unge

Med funktionen ’discover’ vil Snapchat gå fra kun at være platform til også selv at udgive indhold. Et nyt ’media team’ skal lave indhold målrettet unge.

Billede app’en Snapchat, der ifølge nye tal fra DR Medieforskning netop har overhalet Twitter herhjemme, går fra kun at være en platform for andre til selv at producere indhold. Det skriver Digiday.

Flere medier verden over forsøger at tæmme, hvordan man kan bruge app’en til at formidle medieindhold – eksempelvis Snapkanalen, P3 Nyheder og Metroxpress herhjemme. Snapchat har ifølge Digiday briefet amerikanske mediechefer om deres egne indholds-ambitioner. Folkene bag app’en, der anslås til at være 10 mia. dollars værd (ca. 64 mia. kr.), har for nyligt ansat sig eget "media team".

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs