Spotify og Berlingske Media indgår dansk partnerskab

Spotify og Berlingske Media har for nylig indgået et dansk partnerskab, der bl.a. åbner for at spillelister og enkeltnumre fra Spotify kan integreres i online-artikler.

Musiktjenesten Spotify og Berlingske Media har for nylig indgået et dansk partnerskab.

Det betyder, at Berlingske Medias medier kan integrere spillelister og enkeltnumre fra Spotify i online-artikler. Læsere kan eksempelvis lytte til et album, mens de læser anmeldelsen af samme album.

B.dk afprøver lige nu potentialet under Roskilde Festival,  hvor Berlingskes musikanmeldere har sammensat en playliste med deres bud på de vigtigste kunstnere ved årets festival, oplyser onlinechef Jens Jørgen Madsen på Berlingske Medias koncernsite.

"Hovedtanken er, at berige den journalistik vi allerede har i forvejen, så man kan læse om enhver kunstner med musikken i ørerne, uanset om det er klassisk, jazz, rock, pop og så videre,” siger han.

Spotify har en halv mio. danske brugere 

Af andre muligheder nævnes juleplaylister og eksklusive live-arrangementer. Desuden tilbyder Spotify adgang til statistik og data, som kan bearbejdes redaktionelt.

"Aftalen med Spotify støtter rigtig godt op om vores digitale indtjening med øget trafik, redaktionel berigelse, annoncesalgsmuligheder og mulighed for indsamling af permissions eksempelvis gennem konkurrencer,” siger partner manager Ulrik Hjulmand, Berlingske, der har banet vej for aftalen.

For Spotify kan aftalen give øget eksponering, og dermed adgang til flere potentielle kunder.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også