Kombi-tal for web og mobil atter udskudt
![Foto: Colourbox](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5230862.ece/ALTERNATES/schema-16_9/preview_COLOURBOX5782837.jpg)
Godt en måned efter, at Danske Medier varslede, at de kombinerede trafiktal for mobil og web, der har været i støbeskeen siden september sidste år, snart var klar, er lanceringen udskudt igen.
Det skriver organisationen i sit nyhedsbrev.
Gemius, der står for målingerne for Danske Medier, og Metodeudvalget bag de nye målinger vil lave yderligere beregninger af, hvilken metode der er bedst og rigtigst, inden man lægger sig fast på en ny metode og lancerer. Foreløbig til efteråret.
Samtidig har Danske Medier indtil videre droppet ambitionen om at integrere trafikken på apps i målingen - i stedet arbejdes der på lancering af en selvstændig app-måling, hedder det.
Drømmen om én måling
Danske Medier har netop vedtaget at etablere et selvstændigt selskab, Danske Medier Research, der skal styrke udviklingen af trafikmålingerne og optimalt nå frem til en "single source" målemetode.
Etableringen sker i takt med, at digitaliseringen flytter fokus fra målingerne af printmediernes oplag og læsertal, til målinger af de stødt stigende interesse for at læse nyheder og journalistik på de digitale platforme. Her er trafikmålingerne stadig i vuggen og besværliggøres bl.a. af, at der skal tages højde for overlap mellem brugere fra tablets, mobil og desktop - og mellem brugerne på netavisernes mobilsites og websites.
Dagblade, DR og TV 2 går sammen om udvikling af trafik-måling
Kombinerede trafiktal nærmer sig
Webtrafik: Jv.dk overhaler Nordjyske.dk
Relaterede artikler
Kombinerede trafiktal nærmer sig
For abonnenter
Jv.dk forbi Nordjyske.dk
For abonnenter