Kombi-tal for web og mobil atter udskudt

Der går et stykke tid endnu, inden markedet kan få et samlet billede af online trafikken fra tablets, computere og mobil på netaviser og magasinsites, melder Danske Medier.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Godt en måned efter, at Danske Medier varslede, at de kombinerede trafiktal for mobil og web, der har været i støbeskeen siden september sidste år, snart var klar, er lanceringen udskudt igen.

Det skriver organisationen i sit nyhedsbrev.

Gemius, der står for målingerne for Danske Medier, og Metodeudvalget bag de nye målinger vil lave yderligere beregninger af, hvilken metode der er bedst og rigtigst, inden man lægger sig fast på en ny metode og lancerer. Foreløbig til efteråret.

Samtidig har Danske Medier indtil videre droppet ambitionen om at integrere trafikken på apps i målingen - i stedet arbejdes der på lancering af en selvstændig app-måling, hedder det.

Drømmen om én måling

Danske Medier har netop vedtaget at etablere et selvstændigt selskab, Danske Medier Research, der skal styrke udviklingen af trafikmålingerne og optimalt nå frem til en "single source" målemetode.

Etableringen sker i takt med, at digitaliseringen flytter fokus fra målingerne af printmediernes oplag og læsertal, til målinger af de stødt stigende interesse for at læse nyheder og journalistik på de digitale platforme. Her er trafikmålingerne stadig i vuggen og besværliggøres bl.a. af, at der skal tages højde for overlap mellem brugere fra tablets, mobil og desktop - og mellem brugerne på netavisernes mobilsites og websites.

Dagblade, DR og TV 2 går sammen om udvikling af trafik-måling

Kombinerede trafiktal nærmer sig

Webtrafik: Jv.dk overhaler Nordjyske.dk 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også