Dansk 00'er-platform er tilbage - har fået tusinder af tilmeldinger

I takt med at flere melder sig til, bliver der også afsat flere folk til at kode, forklarer direktør hos Arto-ejer. 
Arto blev stiftet i 1998 og havde sin storhedstid i 2000'erne. | Foto: Thomas Borberg
Arto blev stiftet i 1998 og havde sin storhedstid i 2000'erne. | Foto: Thomas Borberg

Den sociale medieplatform Arto, der blev lanceret i 1998, oplevede sin storhedstid i 2000’erne og lukkede i 2016, er genopstået.

Fra fredag blev det igen muligt at tilmelde sig platformen, og torsdag forklarede Morten Wagner, adm. direktør i Freeway, som står bag Arto, ifølge Berlingske til radiokanalen P1, at der er kommet 10.000 brugere.

Her blev Morten Wagner ifølge Berlingske adspurgt, hvorvidt Freeway vil sætte kræfter ind på at gøre Arto til et stort dansk socialt medie igen, hvor svaret bl.a. lød:

”Det var egentlig ikke launchet (lanceret, red.) med vilje, det var meningen, man bare skulle kunne melde sig til. Men i takt med at flere melder sig til, sætter vi også flere folk til at kode på det.”

Freeway ejer desuden mediet Avisen.dk samt platforme som Dating.dk.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også