Google åbner for annoncesalg til Google TV
I jagten på flere annoncekroner har Google sat sigtekornet på markedet for streaming-reklamer gennem Google TV, der er Googles bud på en rolle i streaming. Det skriver Google i et opslag på sin egen blog.
Google Tv samler indhold fra mere end 125 udbydere herunder nogle af BBC’s særkanaler som BBC Food og BBC Earth samt nogle af NBC’s lokale nyhedsstationer i USA. Dermed bygger kanalen på den voksende strøm af gratis, reklamefinansierede streamingkanaler (avod), der vokser frem i disse år.
Dermed går de på jagt efter de samme annoncekroner som større streamingtjenester, der en efter en er gået i gang med at præsentere billigere abonnementsformer med reklamer.
På Google TV vil Google nu tilbyde annoncører at få deres spot ind både før og under udsendelserne. Ifølge Google selv er der 20 mio. månedlige brugere på Google TV.
Googles andet ben på markedet for videoannoncer, YouTube, har til sammenligning 150 mio. månedlige aktive brugere gennem tv.
Annoncepladserne på Google TV, det såkaldte inventory, kan findes i Googles vanlige platforme.
Relaterede artikler
Pluto TV køber rettighederne til futsal i Danmark
For abonnenter